ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "КОНЦЕРН ГАЛНАФТОГАЗ" 31729918 інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 82660, Львівська обл., Стрийський р-н, селище Славсько, вул.Франка Івана, будинок 14А
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
Планована діяльність передбачає реконструкцію АЗС з встановленням АГЗП за адресою: проспект Незалежності, 147, м.Могилів-Подільський, Вінницька обл. На АЗС, яка підлягає реконструкції здійснюється прийом, зберігання і відпуск клієнтам світлих нафтопродуктів, а саме: бензину та дизпалива, та сервісне обслуговування водіїв та пасажирів. На ділянці розташовані будівлі і споруди існуючої АЗС. Проектом передбачено встановлення на існуючій АЗС газового модуля для додаткового заправлення автомобілів скрапленим вуглеводневим газом (СВГ) пропан-бутан. Режим роботи АЗС - цілодобовий, в три зміни. Термін експлуатації будівлі АЗС з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів 60 років. Термін експлуатації резервуару для СВГ 20 років. Контактний номер телефону суб’єкта господарювання 0676753520.
Технічна альтернатива 1.
Технічною альтернативою 1 передбачено - на території діючої АЗС влаштування
автомобільного газозаправного пункту (АГЗП) для заправлення СВГ автомобілів, що облаштовані газобалонним обладнанням. Розміщення ємкості з газом – підземне, об’ємом 9,9 м3 з паливоприймальним вузлом та паливо-роздавальною колонкою скрапленого вуглеводневого газу (ПРК СВГ).
Технічна альтернатива 2.
Технічною альтернативою 2 розглядалось влаштування на АЗС наземного резервуару для зберігання СВГ об’ємом 9,9 м3.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Вінницька обл. Могилів-Подільський р-н Могилів-Подільський проспект Незалежності, 147
- Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Могилів-Подільська територіальна громада
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Вінницька обл. Могилів-Подільський р-н Могилів-Подільський проспект Незалежності, 147.
АЗС, на якій планується реконструкція з влаштуванням АГЗП знаходиться за адресою: проспект Незалежності, 147, м.Могилів-Подільський, Вінницька область. Територіально АЗС розташована поруч з магістральною вулицею, автодорогою Т0202, де курсує багато транспорту. У зв’язку з тим дообладнання існуючої АЗС автомобільним газозаправним пунктом буде зручним для власників транспортних засобів, які обслуговуватимуться на АГЗП та економічно доцільним для власників АЗС. Існуючі та проектовані будівлі і споруди АЗС розташовані поза межами червоних ліній автомобільної дороги. Площа земельної ділянки& 0,2358 га знаходиться у орендному користуванні АТ «КОНЦЕРН ГАЛНАФТОГАЗ» згідно договору оренди земельної ділянки від 20.05.2004р. та витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 28.04.2017р. Цільове призначення земельної ділянки –
«для будівництва та обслуговування будівель торгівлі». Кадастровий номер: 0510400000:00:010:0003. Площа виконання робіт з влаштування АГЗП 93,5 м2.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. Вінницька обл. Могилів-Подільський р-н Могилів-Подільський .
Територіальна альтернатива 2 не розглядається, тому що влаштування АГЗП відбувається на існуючій АЗС. Цільове призначення земельної ділянки відповідає планованій діяльності. Площа земельної ділянки дозволяє влаштувати додатковий вид палива для заправки автомобілів СВГ.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Територія розміщення об’єкту не знаходиться у безпосередній близькості до об’єктів спортивно-оздоровчого, курортного і рекреаційного призначення, пам’яток архітектури, історії і культури. Соціально-економічний вплив очікується позитивний, в зв’язку з наданням послуг по заправці автомобілів якісним пальним, створенням додаткових робочих місць для місцевих жителів, збільшенням надходжень у місцевий та державний бюджет, розвиток інфраструктури міста при дотриманні екологічних та санітарно-гігієнічних нормативів.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Доставка пального на існуючій АЗС здійснюється автотранспортом. Злив палива з автоцистер¬ни передбачено крізь герметичні зливні швидкороз'ємні муфти та спеціальні фільтри, які запобігають попаданню механічних сумішей в резервуар. Зберігання нафтопродуктів на існуючій АЗС здійснюється в 5ти підземних двостінних металевих резервуарах загальним об’ємом 80м3 - для бензину (А-95, А-95П) та дизпалива (ДП, ДП П). Резервуари виконані двостінні та обладнані системою повернення парів нафтопродуктів при їх заповненні, дихальною арматурою з клапанною системою, технічними пристроями д л я запобігання переповнення ємкостей при зливі нафтопродуктів. Існуючі резервуари розташовані зблоковано з паливо- роздавальними колонками. Заправлення автомобілів нафтопродуктами здійснюється 2-ма двохсторонніми паливо-роздавальними колонками (ПРК), які розташовані під навісом. Зберігання СВГ на проектованому АГЗП передбачено в одному підземному резервуарі об’ємом 9,9м3. Заправлення автомобілів СВГ передбачено одною ПРК для СВГ. Будівля АЗС – існуюча, одноповерхова, з необхідним набором санітарно – побутових приміщень. В будівлі АЗС передбачено магазин з мінімальним набором товарів та послуг. Річна реалізація палива становить: бензину - 840 м3, дизпаливо - 1540 м3 , СВГ – 1400 м3. Загальна площа ділянки становить 0,2358 га. Площа виконання робіт з влаштування АГЗП 93,5 м2. Інженерне забезпечення на об’єкті існуюче: електропостачання – в межах існуючої дозволеної приєднаної потужності згідно договору. Водопостачання – існуюче централізоване міська мережа. Водовідведення у вигрібну яму та вивіз згідно договору КП Водоканал. Реконструкція об’єкту не торкається даних мереж. Стічні води з місць локальних забруднень нафтопродуктами відводяться на очисні споруди стічних вод, з подальшим скидом в резервуар-накопичувач. Пожежогасіння передбачено від двох пожежних гідрантів. Транспортне забезпечення: заїзд та виїзд – існуючі. Кількість створених робочих місць на об’єкті – 3.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи
При провадженні планової діяльності необхідним фактором є: - дотримання об’ємів дозволених викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел; - дотримання дозволених рівнів еквівалентного та максимального рівня звукового тиску в процесі ведення діяльності; - забезпечення допустимих рівнів соціального ризику та ризику впливу об’єкта на здоров’я та життя населення; - проведення планової діяльності в межах відведеної земельної ділянки; - дотримання вимог чинного санітарно-епідеміологічного законодавства. При цьому враховуються екологічні, санітарно-епідеміологічні та містобудівні обмеження, які регламентуються наступними нормативними актами: - «Нормативи граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел» (затверджено Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 27.06.2006 р. №309). - «Державні медико- санітарні нормативи Гранично допустимі концентрації хімічних і біологічних речовин в атмосферному повітрі населених місць» (затверджено наказом МОЗУ від 10.05.2024 р. №813, зареєстровано у Міністерстві юстиції України 24.05.2024 р. за №763/42108). - Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.06.1996 р. №173). - ДСанПіН 145-11 «Державні санітарні норми і правила утримання територій населених місць» (затверджено наказом МОЗ від 17.03.2011 р. №145, зареєстровано Мінюсті 05.04.2011 за №457/19195). ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій» - ДСН 3.3.6.037-99 «Санітарні норми виробничого шуму, ультразвуку та інфразвуку».
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно технічній альтернативі 1, окрім того, що наземний варіант розміщення резервуару має значно більше ризиків техногенного та екологічного характеру, в т.ч. вибух. Зони
ураження від вибуху при наземному зберіганні СВГ будуть значно більшими в порівнянні з підземним розташуванням резервуару.
щодо територіальної альтернативи 1.
Дотримання вимог чинного санітарно-епідеміологічного законодавства, а також протипожежних розривів між будівлями, спорудами та охоронних зон інженерних мереж, містобудівних умов та обмежень для проектування об’єкта реконструкції. Дотримання СЗЗ, шумового, вібраційного навантаження.
щодо територіальної альтернативи 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядається, тому що влаштування АГЗП відбувається на існуючій АЗС. Цільове призначення земельної ділянки відповідає планованій діяльності.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи
З урахуванням особливостей ділянки розміщення об’єкту для його будівництва передбачені наступні заходи: - вивезення зайвого ґрунту, що утворюється при будівництві в місця влаштування насипу; - раціональне використання ґрунту, - облаштування об’єкту штучною мережею блискавковідводу; - влаштування під’їзних шляхів до майданчика будівництва; - забезпечення дотримання протипожежних вимог за рахунок відповідного інженерного оснащення об’єкту; - під’єднання об’єкту до існуючих інженерних мереж; - забезпечення своєчасного вивезення будівельних та інших видів відходів з території об’єкта.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно технічній альтернативі 1, окрім того, що наземний варіант розміщення резервуару відрізняється об’ємами земляних робіт на будівельному майданчику, та при експлуатації уразливість до руйнування окремих елементів.
щодо територіальної альтернативи 1.
Територія придатна для розміщення та експлуатації АЗС з АГЗП. Планова діяльність відповідає цільовому призначенню земельної ділянки.
щодо територіальної альтернативи 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядається, тому що влаштування АГЗП відбувається на існуючій АЗС. Цільове призначення земельної ділянки відповідає планованій діяльності.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
- клімат і мікроклімат: вплив відсутній. Зміни клімату та мікроклімату внаслідок будівництва об’єкта не відбуватимуться; - повітряне середовище: при експлуатації об’єкту будуть здійснюватися викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від технологічних процесів АЗС з АГЗП (злив, зберігання та налив). Викиди в межах допустимих значень. Перевищень ГДК не очікується; - акустичне середовище: при проведенні будівельних робіт та діяльності об’єкту буде здійснюватись незначний акустичний вплив в межах допустимих значень; - геологічне середовище: можливий тимчасовий незначний вплив під час проведення будівельних робіт, під час влаштування котловану для розміщення резервуару зберігання СВГ; при експлуатації об’єкту негативний вплив на геологічне середовище відсутній; - ґрунти: механічний вплив на ґрунти при проведенні земельних робіт. Можливий незначний вплив за рахунок тимчасового накопичення
будівельного сміття та паливно-мастильних матеріалів від роботи техніки. При нормальних умовах експлуатації об’єкта вплив на ґрунти мінімальний; - водне середовище: можливий незначний вплив за рахунок господарсько-побутових та зливних стоків; - рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти: на середовище перебування, зміну та порушення видового різноманіття, а також шляхи міграції тварин і птахів експлуатація об’єкта не вчинить шкідливого впливу. На ділянці присутній доглянутий газон. Об’єкти природно-заповідного фонду та курортні зони в районі, та в безпосередній близькості до об’єкту відсутні; - навколишнє соціальне середовище: вплив очікується позитивний. Соціальний ризик оцінюється як «прийнятний». - навколишнє техногенне середовище: вплив відсутній; - культурна спадщина: вплив відсутній, оскільки в районі розташування планової діяльності відсутні об’єкти, які мають історично-наукову та культурну цінність.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічні технічній альтернативі 1, окрім збільшення впливу на повітряне середовище під час експлуатації об’єкту. Наземний варіант резервуару СВГ в теплу пору року зазнає більшого впливу високих температур, а це призводить до збільшення викидів в атмосферне повітря парів СВГ через запобіжні клапани в порівнянні з підземним розташуванням резервуару.
щодо територіальної альтернативи 1.
Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля для провадження даної планованої діяльності на території, що розглядається - допустимі. Санітарно-захисна зона для даного об’єкту витримується по відношенню до житлово-громадської забудови. Викиди, рівні шуму, вібрації, ультразвуку, електромагнітних та іонізуючих випромінювань на межі СЗЗ не перевищують допустимих значень. Об’єкти природно-заповідного фонду, пам’ятки архітектури, історії і культури відсутні.
щодо територіальної альтернативи 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядається, тому що влаштування АГЗП відбувається на існуючій АЗС. Цільове призначення земельної ділянки відповідає планованій діяльності.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Друга категорія
4 Енергетичну промисловість Енергетичну промисловість: зберігання та переробка вуглеводневої сировини (газу природного, газу сланцевих товщ, газу, розчиненого у нафті, газу центрально-басейнового типу, газу (метану) вугільних родовищ, конденсату, нафти, бітуму нафтового, скрапленого газу); поверхневе та підземне зберігання викопного палива чи продуктів їх переробки на площі 500 квадратних метрів і більше або об’ємом (для рідких або газоподібних) 15 кубічних метрів і більше; промислове брикетування кам’яного і бурого вугілля; гідроелектростанції на річках незалежно від потужності; гідроакумулюючі електростанції (ГАЕС); вітрові парки, вітрові електростанції, що мають дві і більше турбіни або висота яких становить 50 метрів і більше;"
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
Підстав немає
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з оцінки впливу на довкілля проводиться у відповідності з п.2. ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» під № 2059 – VIII від 23.05.2017 р.
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у
пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
Дозвіл на виконання будівельних робіт згідно статті 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» що видається Державною інспекцією архітектури та містобудування України
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Управління розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації , 21021, м. Вінниця, вул. В.Порика, 29, [email protected], тел. (0432) 43-79-89, Контактна особа – головний спеціаліст відділу ОВД та СЕО Бякіна Наталія Дмитрівна.