Положення про Експертну комісію архівного відділу
Додаток 1
до розпорядження
міського голови
від _________ № _____
ПОЛОЖЕННЯ
про експертну комісію архівного відділу міської ради
- Відповідно до Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» та Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2007 року № 1004, архівний відділ міської ради (далі - архівний відділ) утворює експертну комісію (далі - ЕК) для розгляду методичних та практичних питань, пов’язаних з проведенням експертизи цінності документів, здійснення методичного керівництва і координації діяльності ЕК державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, об'єднань громадян, релігійних організацій, фондово-закупівельних комісій музеїв, експертно-оцінних комісій бібліотек (далі - комісії з проведення експертизи цінності документів) та подання результатів експертизи цінності документів на розгляд експертно-перевірної комісії (далі - ЕПК) відповідного державного архіву.
- ЕК є постійно діючим органом архівного відділу.
- У своїй діяльності ЕК керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства юстиції України та іншими нормативно-правовими актами та положенням про ЕК, затвердженим на підставі цього Типового положення.
- До складу ЕК, який затверджується начальником архівного відділу, входять фахівці з архівної справи, працівники місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, навчальних закладів, відділень творчих спілок, краєзнавці. Головою ЕК є, як правило, начальник архівного відділу, а секретарем - один з його працівників.
Секретар за рішенням голови забезпечує скликання засідань ЕК, складає протоколи, доводить до відома заінтересованих державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, об'єднань громадян, релігійних організацій, музеїв і бібліотек (далі - юридичні особи) і окремих осіб рішення ЕК, здійснює облік і звітність про її роботу, веде документацію і забезпечує її зберігання.
ЕК працює згідно з річним планом, затвердженим начальником архівного відділу.
- Завданнями ЕК архівного відділу є координація роботи з проведення експертизи цінності документів юридичних осіб, що перебувають у зоні комплектування архівного відділу, розгляд питань про долучення до архівних документів спростування недостовірних відомостей про особу, що містяться в таких документах.
- ЕК архівного відділу приймає рішення про:
1) схвалення і подання до ЕПК:
- списків юридичних та фізичних осіб, що є джерелами формування Національного архівного фонду (далі - НАФ) і перебувають у зоні комплектування архівного відділу;
- описів справ постійного зберігання, внесених до НАФ, та описів справ з кадрових питань (особового складу), актів про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, номенклатур справ юридичних осіб, що є джерелами формування НАФ і перебувають у зоні комплектування архівного відділу;
- актів про вилучення документів з НАФ, актів про невиправні пошкодження документів НАФ, які зберігаються в архівному відділі, юридичних та фізичних осіб, що перебувають у зоні комплектування архівного відділу;
- анотованих переліків унікальних документів НАФ, які зберігаються в архівному відділі, юридичних та фізичних осіб, що перебувають у зоні комплектування архівного відділу;
2) схвалення:
- описів справ з кадрових питань (особового складу), актів про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, юридичних осіб, що перебувають у зоні комплектування архівного відділу та у діяльності яких не утворюються документи НАФ;
- інструкцій з діловодства, положень про служби діловодства, архівні підрозділи та ЕК юридичних осіб, що є джерелами формування НАФ і перебувають у зоні комплектування архівного відділу.
- ЕК стосовно юридичних осіб, що перебувають у зоні комплектування архівного відділу, має право:
контролювати дотримання установленого порядку проведення експертизи цінності документів;
вимагати розшуку відсутніх документів НАФ, документів з кадрових питань (особового складу) та письмових пояснень у разі втрати цих документів;
одержувати відомості, необхідні для визначення культурної цінності та строків зберігання документів;
заслуховувати на засіданнях їх керівників про стан упорядкування, обліку та збереженості документів НАФ;
запрошувати на засідання членів ЕК юридичних осіб, а також інших фахівців як консультантів та експертів.
- Засідання ЕК проводиться не рідше ніж чотири рази на рік і вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини складу її членів.
Рішення ЕК приймається більшістю голосів, оформляється протоколом, який підписують голова і секретар ЕК, та набирає чинності з моменту затвердження начальником архівного відділу.
Рішення ЕК є обов'язковим для виконання всіма юридичними особами, що перебувають у зоні комплектування архівного відділу.
Додаток 2
до розпорядження
міського голови
від _________ № _____
СКЛАД
експертної комісії архівного відділу міської ради
- Гринчук Михайло Миколайович – начальник архівного відділу м.р.,
голова комісії;
- Микитин Вікторія Іванівна – начальник загального відділу апарату
міської ради та виконкому, секретар комісії;
- Катруца Наталія Володимирівна – інспектор з кадрів, секретар
управління освіти міської ради;
- Баклицька Наталя Володимирівна – архіваріус монтажно-економічного
коледжу;
- Шмигленко Світлана Іванівна – архіваріус технолого-економічного
коледжу ВДАУ.
Керуючий справами виконкому Р.В. Горбатюк