Розмір шрифту:

Підстави припинення виплати державних соціальних допомог

Постановою Кабінету Міністрів України  від 22 липня 2020 р. № 632 передбачено новий механізм призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям  та допомоги одиноким матерям.

Звертаємо увагу громадян, які отримують  вище зазначені види державних допомог  на підстави, які зумовлюють припинення виплати коштів, а саме:

  • якщо малозабезпеченою сім’єю подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на отримання державної соціальної допомоги та на визначення її розміру. В такому разі на наступний строк державна соціальна допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця, в якому виявлено порушення;
  • у разі переїзду малозабезпеченої сім’ї до іншої місцевості або настання обставин, що унеможливлюють виплату державної соціальної допомоги (зокрема, смерть одинокої особи), - з місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зміни;
  • за заявою уповноваженого представника малозабезпеченої сім’ї - з місяця, що настає за місяцем її подання;
  • у разі виявлення, що непрацююча працездатна особа фактично не здійснювала догляд за особою, яка досягла 80-річного віку, або не надавала соціальних послуг з догляду відповідно до законодавства у зв’язку з перебуванням за кордоном сукупно більше ніж 60 днів протягом періоду отримання державної соціальної допомоги. Наголошуємо, що інформація контролюється щомісячно шляхом надходження даних з Держприкордонслужби та даних верифікації, які надходять з Міністерства фінансів України;
  • якщо реєстрацію особи (включеної до складу малозабезпеченої сім’ї, сім’ї одинокої матері) як безробітної припинено з причин, передбачених  Порядком реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 р. № 792 ( встановлення факту виконання безробітним оплачуваної роботи, відмови від двох пропозицій підходящої роботи, у разі невідвідування без поважних причин центру зайнятості, тощо) - з місяця, наступного за місяцем, у якому надійшла інформація з центру зайнятості.

Посадовими обов’язками державних соціальних інспекторів управління праці та соціального захисту населення міської ради передбачено проведення перевірок достовірності та повноти інформації, зазначеної заявником в декларації.

 «Хитрощі» із державними соціальними допомогами, навмисне подання неправдивих даних призводять до відмови у їх призначенні, повернення надміру перерахованих коштів, зайво витрачених коштів та нервів для заявника.

Як уникнути порушень?

Фахівці управління рекомендують перед поданням заяви на призначення соціальної підтримки:

  • вказати у заяві та декларації необхідні правдиві дані (склад сім’ї, доходи, майновий стан тощо), як того вимагає чинне законодавство для призначення конкретного виду підтримки;
  • вказані дані мають бути актуальними і відповідати дійсності на момент призначення (перепризначення) соціальної підтримки;
  • а в разі, коли у ході отримання державної допомоги за будь–якою із задекларованих позицій щось зміниться, потрібно одразу повідомляти про це орган, що призначив підтримку.

Не слід забувати, що державна соціальна допомога — ​це гроші платників податків, призначені на підтримку тих, кому сьогодні найважче. Тому необхідно відповідально ставитися до надання відомостей, на підставі яких будуть виділятися ці кошти.

Також звертаємо увагу громадян, що в управлінні діють «гарячі лінії» з питань:

державних допомог та житлових субсидій – 6-64-02, 098-462-14-56

пільг на оплату житлово-комунальних послуг – 6-51-63, 098-461-82-47