Положення про юридичний відділ апарату міської ради та виконкому
Додаток 1
до рішення 44 сесії
міської ради 8 скликання
від 08 липня 2024 року №1065
Положення
про юридичний відділ апарату міської ради та виконкому
1. Загальні положення
1. Юридичний відділ апарату міської ради та виконкому (далі - Відділ) є структурним підрозділом апарату міської ради та виконкому, що утворюється за рішенням Могилів-Подільської міської ради та підпорядковується Засновнику, виконавчому комітету, міському голові.
2. У своїй діяльності Відділ керується Конституцією України, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, Європейською хартією місцевого самоврядування, іншими міжнародними договорами та правовими актами, ратифікованими Верховною Радою України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про державну службу» та іншими законами України з питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями міської ради та виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, даним Положенням та іншими нормативними актами.
3. Працівники Відділу призначаються на посаду та звільняються з посади за розпорядженням міського голови відповідно до чинних нормативно-правових актів законодавства України, що регулюють данні питання.
3. Основні завдання Відділу
Основними завданнями Відділу є:
2.1. Правове забезпечення діяльності апарату міської ради, її виконавчого комітету та інших виконавчих органів.
2.2. Організація та участь у забезпеченні дотримання законності в діяльності міської ради та її виконавчого комітету при виконанні завдань і функцій, покладених на них Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», координація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства і підзаконних нормативно-правових актів міською радою, виконавчим комітетом міської ради та посадовими особами органів місцевого самоврядування під час виконання покладених на них завдань та функціональних обов’язків.
2.3. Здійснення захисту законних інтересів міської ради та виконавчого комітету міської ради, представництво в установленому законодавством порядку інтересів міської ради, виконавчого комітету міської ради в судах загальної юрисдикції, адміністративних, господарських судах, судах апеляційної та касаційної інстанцій, в інших органах виконавчої влади, підприємствах, установах, організаціях різної форм власності.
2.4. Відділ при виконанні покладених на нього завдань взаємодіє з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, депутатами, постійними комісіями, тимчасовими комісіями та іншими органами, утвореними міською радою, іншими виконавчими органами міської ради, підприємствами, установами, організаціями, об’єднаннями громадян на підставах, у межах та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України.
3. Функції Відділу
3.1. Відділ організовує та бере участь у забезпеченні реалізації правової політики у відповідній сфері, правильного застосування законодавства апаратом міської ради, її виконавчого комітету та інших виконавчих органів.
3.2. Розробляє та бере участь у розробленні проєктів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції Могилів-Подільської міської ради та виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради.
3.3. Проводить юридичну експертизу на відповідність чинному законодавству проєктів рішень сесії міської ради, виконавчого комітету міської ради, розпоряджень міського голови та погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів. У разі невідповідності проєкту рішення міської ради, її виконавчого комітету, розпорядження міського голови вимогам чинного законодавства, забезпечує підготовку письмового висновку з пропозиціями щодо законного вирішення відповідного питання з посиланням на відповідні норми права та обґрунтуванням своєї позиції, який додається до проєкту для прийняття остаточного рішення. Пропозиції Відділу щодо приведення у відповідність із законодавством проєктів рішень, розпоряджень, інших актів міської ради, її виконавчих органів, міського голови, що суперечать закону, є обов’язковими для розгляду відповідними органами та посадовими особами.
3.4. Здійснює підготовку за дорученням керівництва правових висновків з питань, які виникають в процесі діяльності міської ради та її виконавчого комітету, інших виконавчих органів міської ради.
3.5. Бере участь у проведенні нарад, семінарів, обговорень, інших заходів, пов’язаних з вирішенням правових питань, що виникають в процесі діяльності міської ради та її виконавчих органів.
3.6. Здійснює проведення претензійної і позовної роботи з метою захисту прав і законних інтересів міської ради, її виконавчого комітету.
3.7. Надає правову оцінку проєктам господарських та інших договорів, що укладаються міським головою від імені міської ради та її виконавчих органів.
3.8. Проводить роботу, пов’язану із підвищенням рівня правових знань працівників виконавчих органів міської ради, сприяє вивченню чинного законодавства, роз’яснює існуючу практику його застосування, проводить консультації з правових питань.
3.9. Розглядає за дорученням міського голови, його заступників, секретаря ради звернення фізичних та юридичних осіб з питань, що відносяться до компетенції Відділу і вносить пропозиції щодо вирішення порушених питань.
3.10. Здійснює інші повноваження, покладені на Відділ, відповідно до чинного законодавства України.
4. Права Відділу
Відділ має право:
4.1. Перевіряти дотримання вимог чинного законодавства України управліннями, відділами та іншими виконавчими органами міської ради та посадовими особами місцевого самоврядування.
4.2. Одержувати у встановленому порядку від посадових осіб виконавчих органів міської ради документи, довідки, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на Відділ завдань.
4.3. Інформувати міського голову у разі покладання на Відділ виконання роботи, що не відноситься до функцій Відділу чи виходить за його межі, а також у випадках, коли відповідні виконавчі органи міської ради чи посадові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення покладених завдань з метою вжиття відповідних заходів.
4.4. Залучати за узгодженням з керівником виконавчого органу міської ради відповідних спеціалістів для підготовки нормативних і інших документів, а також для розробки і здійснення заходів, які проводяться Відділом відповідно до покладених на нього завдань.
4.5. Брати участь у пленарних засіданнях сесій міської ради, засіданнях постійних комісій міської ради, засіданнях виконавчого комітету міської ради, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених міською радою, її виконавчими органами, міським головою.
5. Відповідальність
5.1. Працівники Відділу несуть персональну дисциплінарну, цивільну, адміністративну та кримінальну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на них обов’язків, передбачених посадовою інструкцією та даним Положенням в межах чинного законодавства України.
5.2. Відповідальність працівників Відділу встановлюється посадовими інструкціями і настає у разі невиконання або неналежного виконання посадових обов’язків.
5.3. Притягнення до відповідальності працівників Відділу здійснюється згідно з чинним законодавством України.
Секретар міської ради Тетяна БОРИСОВА