Всеукраїнський конкурс "Краща наукова праця з проблематики муніципального права"

Академія праці, соціальних відносин і туризму

за підтримки Проєкту USAID «Підвищення ефективності роботи і підзвітності органів місцевого самоврядування» («ГОВЕРЛА»)

оголошує

Всеукраїнський конкурс

«Краща наукова праця з проблематики муніципального права»

Тематичні напрями конкурсу

Подані на всеукраїнський конкурс (далі – конкурс) праці повинні описувати основні проблеми, колізії та прогалини у законодавстві України про місцеве самоврядування, пропонувати шляхи їх усунення, розкривати сучасний стан та перспективи розвитку законодавства про місцеве самоврядування у контексті оцінки можливостей впровадження європейського досвіду в Україні, можуть бути присвячені також порівняльному аналізу та оцінці наслідків євроінтеграції та завдань, що стоять перед сучасним місцевим самоврядуванням в контексті євроінтеграційних процесів в Україні.

Напередодні конкурсу Академією праці, соціальних відносин і туризму спільно з Проєктом USAID «ГОВЕРЛА» проведено опитування керівників сільських селищних, міських голів та їх заступників з метою дізнатися позицію органів місцевого самоврядування щодо основних проблем законодавства, що регулює діяльність органів місцевого самоврядування. Результати опитування взяті за основу для визначення основних напрямків дослідження оголошеного конкурсу (Додаток 1).

Кращі дослідження будуть презентовані на VIІ Всеукраїнській науково-практичній конференції «Муніципальна реформа в контексті євроінтеграції України: позиція влади, науковців, профспілок та громадськості», яка відбудеться 25 серпня 2023 року у м. Київ.

Кінцевий термін подання наукових робіт – 21 серпня 2023 року.

Учасники

  • здобувачі освітньо-наукового рівня вищої освіти з правничої спеціальності.
  • кандидати юридичних наук, доктори філософії галузі права.

Етапи конкурсу

  • перший етап: 29 червня – 21 серпня 2023 р. — подання авторами конкурсних робіт;
  • другий етап: 22 серпня – 24 серпня 2023 р. — рецензування робіт та їх розгляд конкурсною комісією;
  • третій етап: 25 серпня 2023 р. — підбиття підсумків конкурсу, визначення переможців.

Відзначення учасників

  • всі учасники, чиї роботи відповідають вимогам конкурсу, – отримають сертифікат про участь у Конкурсі «Краща наукова праця з проблематики муніципального права»;
  • всі учасники – отримають можливість безкоштовно взяти участь у Сьомій щорічній Всеукраїнській науково-практичній конференції «Муніципальна реформа в контексті євроінтеграції України: позиція влади, науковців, профспілок та громадськості», яка відбудеться 25 серпня 2023 року у м. Київ;
    • 3 переможці – отримають можливість презентувати свої роботи і обговорити їх з учасниками Сьомої щорічної Всеукраїнської науково- практичної конференції «Муніципальна реформа в контексті євроінтеграції України: позиція влади, науковців, профспілок та громадськості» (2023 р.),
    • 3 переможці – отримають можливість безкоштовно опублікувати свої роботи, подані на конкурс, у Збірнику матеріалів Сьомої щорічної Всеукраїнської науково-практичної конференції «Муніципальна реформа в контексті євроінтеграції України: позиція влади, науковців, профспілок та громадськості» (2023 р.),
    • 3 переможці – отримають можливість апробації своїх наукових досліджень у навчальному процесі закладі вищої освіти – Академії праці, соціальних відносин і туризму з отриманням відповідного офіційного підтвердження. Учасники зможуть провести лекцію/майстер-клас/семінар для студентів Академії під час занять з навчального курсу «Муніципальне право» (2023 р);
    • 3 переможці отримають цінні призи та сертифікати переможців.

Терміни та перелік документів

Для участі у конкурсі до 21 серпня 2023 р. необхідно:

  • зареєструватися учасником конкурсу за посиланням;
  • надіслати конкурсну наукову роботу, що не публікувалася раніше та відповідає вимогам (додаток 2), - на E-mail: yaroslav-z@ukr.net з приміткою

«Робота на конкурс_Іванов І.І.»;

  • надіслати авторську декларацію: бланк розміщено тут - http://bit.ly/2oDJcQN

(сканований варіант підписаної автором/авторами декларації).

Контакти для комунікацій

За додатковою інформацією звертатися до:

Журавля Ярослава Володимировича за телефоном: (093) 552-49-52, E-mail: yaroslav-z@ukr.net.

Напрямки дослідження конкурсу

  1. Безоплатність багатьох адмінністративних послуг або невиправдано низькі розміри плати за значну кількість адміністративних послуг, що надаються органами місцевого самоврядування
  2. Відповідальність суб’єктів надання адміністративної послуги за неподання результатів адміністративної послуги до УНАП
  3. Відсутність в органів місцевого самоврядування повноважень з контролю за податками та зборами які надходять до місцевих бюджетів.
  4. Відсутність вергулювання на законодавчому рівні питань демонтажу рекламних засобів та тимчасових споруд
  5. Відсутність механізму оформлення заяв про пошкоджене майно осіб, які не мають сучасних телефонів
  6. Відсутність належних умов для формування в громаді підготовлених резервів майбутніх працівників ОМС, старост
  7. Відсутність передбачення в Законі України "Про концесію" порядку передачі в концесію права надавати суспільно значимі послуги.
  8. Відсутність правового регулювання порядку проведення мирних зборів, мітингів, походів та демонстрацій, (зокрема про сповіщення органів державної влади і органів місцевого самоврядування про проведення мирного зібрання, про встановлення переліку підстав та способів для обмеження свободи мирних зібрань)
  9. Відсутність роз'яснень щодо проведення позапланових перевірок Управлінням ДАБК ОМР в умовах воєнного стану відповідно до приписів п. 2 Постанови КМУ № 303 (мораторій на перевірки за виключенням окремих випадків)
  10. Відсутність у законодавстві процесуально визначеного порядку оформлення рішень та результатів голосування як депутатів, так і членів виконавчого комітету
  11. Відсутність фінансової спроможності громад за наявності великого обсягу власних повноважень
  12. Відсутність чіткого визначення правового статусу добровольчого формування територіальної громади, як наслідок - відсутність можливості фінансування територіальної оборони
  13. Дублювання повноважень між обласною та районною державними адміністраціями
  14. Дублювання повноважень місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування
  15. Залучення органами державної влади місцевих рад до розгляду звернень громадян, предмет яких не відноситься до компетенції органів місцевого самоврядування
  16. «Кадровий голод» на службі в органах місцевого самоврядування
  17. Кадровий резерв посадових осіб місцевого самоврядування та особливості обов’язкового підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування в умовах особливих періодів
  18. Кількісна перевага делегованих повноважень органів місцевого самоврядування як перешкода у здійсненні самоврядних повноважень
  19. Матеріально-технічні та інші умови реалізації органами місцевого самоврядування повноважень щодо надання адміністративних послуг
  20. Невирішеність застосування принципу субсидіарності в місцевому самоврядуванні.
  21. Неврегульованість дій адміністрації закладів освіти у випадку загрози, пов’язаною з військовою агресією російської федерації, щодо допуску до укриттів закладів дошкільної освіти сторонніх осіб понад встановлену місткість та в поза робочий час.
  22. Неврегульованість на законодавчому рівні питань демонтажу самовільно
  23. Неврегульованість питань між державними допомогами та фінансуванням їх за рахунок місцевого бюджету
  24. Незавершеність правового закріплення статуту старости
  25. Неможливість проведення закупівель для військових частин в зв'язку із невідповідністю нормам БК України
  26. Необхідність прийняття Закону України про місцеві референдуми
  27. Неспіввідношення рангів державної служби і служби в органах місцевого самоврядування як проблема під час переходу осіб з однієї на іншу.
  28. Неспроможнiсть місцевих рад утримувати на своєму балансі важливі соціальні об’єкти.
  29. Низький рівень стратегічного планування соціально-економічного розвитку регіонів
  30. Особливості законодавства України про встановлення меж територіальних громад
  31. Особливості присвоєння рангу посадової особи місцевого самоврядування особам, що переводяться з державної служби
  32. Офіційні джерела інформації для визначення чисельності жителів населених пунктів
  33. Перегляд рішення ради про утворення старостинського округу у разі зміни (зменшення або збільшення) чисельності населення населених пунктів, що увійшли до складу округу
  34. Питання відповідності положення п.2. ст.4.Європейської хартії місцевого самоврядування положенням ст. 19 Конституції України
  35. Питання відсутності відповідальності за невнесення до державного реєстру речових прав інформації про набуття права оренди на земельну ділянку
  36. Питання відсутності передбачення на законодавчому рівні механізму щодо видачі органами місцевого самоврядуванння довідки про перебування дітей на утриманні батьків
  37. Питання відсутності у виконавчих органів місцевого самоврядування доступу до електронних ресурсів держгеокадастру
  38. Питання дотримання гендерної рівності при розподілі посад в ОМС
  39. Питання надання права органам місцевого самоврядування самостійно визначати дату вступу в дію нормативно грошової оцінки земельних ділянок за межами населених пунктів
  40. Питання неврегульованості законодавством проведення онлайн-засідань виконавчого комітету та сесій місцевої ради в умовах особливих періодів
  41. Питання неврегульованості законодавством статусу посадових осіб військових адміністрацій
  42. Питання неврегульованості юридичних наслідків не погодження на виконавчому комітеті рішень сесії
  43. Питання неможливості перевірки інформації щодо належності ґрунтів до певної групи ґрунтів за межами населених пунктів
  44. Питання усунення заборони використання приміщень ліквідованих закладів дошкільної освіти, які 10-15 років не використовуються за цільовим призначенням, поза цільовим призначенням - для забезпечення місць проживання ВПО
  45. Питання щодо запровадження можливості органів місцевої влади примусово відчужувати обладнання та інше майно, необхідне для захисту критичної інфраструктури, відновлення функціонування важливих об’єктів критичної інфраструктури та об’єктів, які забезпечують життєдіяльність населення, здійснюють життєво важливі функції відповідно до вимог Закону України “Про критичну інфраструктуру”.
  46. Питання щодо недопущення зловживання своїм правом на доступ до публічної інформації недобросовісними запитувачами
  47. Питання, пов’язані з не врахуванням військового (спеціального) звання при призначенні рангу посадової особи місцевого самоврядування
  48. Повернення справляння єдиного податку в розмірі 5% платників 3 групи на територіях, де не ведуться бойові дії
  49. Повернення статусу міст обласного підпорядкування
  50. Покладання на територіальні громади додаткових витрат на фінансування з оплати за надані соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійної основі
  51. Прийняття на службу в ОМС в умовах воєнного стану
  52. Проблеми контролю за самочинною забудовою території громади
  53. Прогалина у призначенні посадових осіб органів місцевого самоврядування у виконавчі органи місцевої ради зі статусом юридичної особи
  54. Професійне вигорання у працівників органів місцевого самоврядування
  55. Районні ради як атрибут незакінченості реформи децентралізації публічної влади в Україні
  56. Районні ради: роль та значення в місцевому самоврядуванні
  57. Розмежування понять «виконавчий комітет ради» і «виконавчі органи ради»
  58. Розподіл відповідальності правонаступників ліквідованих місцевих державних адміністрацій колишніх районів
  59. Розширення видатків другої черги в частині оплати природоохоронних заходів
  60. Роль органів місцевого самоврядування у здійсненні соціальної політики щодо внутрішньо переміщених осіб
  61. Стандартизація надання адміністративних послуг
  62. Статус добровільних формувань територіальних громад
  63. Суміщення та сімісництво посадовців ОМС
  64. Термінологічна неточність в законодавстві України про місцеве самоврядування
  65. Уніфікований підхід до територіальних громад, які мають різні проблеми та вирішують різні задачі щодо утримання соціальної сфери, надання комунальних послуг та утримання інфраструктури
  66. Фiнансова неспроможнiсть місцевих рад в реалізації власних повноважень
  67. Фінансування відновлення комунального майна внаслідок воєнної агресії РФ
  68. Формування територіальних громад за територіальним принципом без врахування соціально-економічних,історичних, транспортних та інших особливостей
  69. Шляхи додаткових надходжень до місцевого бюджету в умовах воєнного стану
  70. Шляхи забезпечення прозорості розподілу субвенції
  71. Юридична відповідальність за публічне подання недостовірної інформації органами та посадовими особами місцевого самоврядування.

Вимоги до роботи на конкурс

  1. На Конкурс подаються самостійно підготовлені наукові роботи учасників. Наукові роботи повинні бути пошуковими за своїм характером, не мати нагород НАН України та органів державної влади, інших конкурсів.
  2. Одна наукова робота може мати не більше двох авторів за наявності у них спільних з теми наукової роботи матеріалів та одного наукового керівника.
  3. Наукові роботи учасників, які є тематичним продовженням робіт, поданих на інші конкурси, розглядаються за умови наявності в них не більше 25% наукового матеріалу з попередньої роботи.
  4. Наукові роботи оформлюються відповідно до таких вимог:

текст друкується шрифтом Times New Roman, міжрядковий інтервал 1.5, кегль 14, аркуш формату А4, усі поля – 20 мм;

наукова робота повинна мати титульну сторінку (на якій зазначається назва роботи та ПІБ учасника), зміст, вступ, розділи, висновки, список використаної літератури;

наукова робота обов’язково має містити посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей, отриманих іншими особами; загальний обсяг роботи не повинен перевищувати 30 сторінок без урахування додатків та переліку літературних джерел;

ілюстрації, що додаються до роботи, повинні бути скомпоновані на аркуші формату А3 або А4. Допускається використання тільки власних ілюстрацій.

Наукові роботи подаються в друкованому вигляді та на електронних носіях.

  1. Структура роботи має складатися з таких частин:
  • опис конкретної проблеми законодавства про місцеве самоврядування;
  • чіткі законодавчі пропозиції, якими пропонується усунути описані проблеми;
  • наукове обґрунтування своїх законодавчих пропозицій.
  1. Наукові роботи виконуються українською мовою.
  2. Окремо оформлюється заявка на участь у конкурсі за посиланням: https://docs.google.com/forms/d/15SlXK4mGa7M3nhP29Q19sG2evWzJmGzRpFR8 qwEiqzY/viewform?edit_requested=true
  3. Наукові роботи, подані на Конкурс з порушенням цих вимог, до участі у Конкурсі не допускаються та за рішенням конкурсної комісії знімаються з розгляду.

~•~•~•~•~•~•~•~•~

Слідкуйте за новинами Могилів-Подільської міської ради також у соціальних мережах