Громадянин не потребував допомоги від держави, так як мав стабільний дохід та не звертався за житловою субсидією, але посеред зими дохід суттєво зменшився. Отож чи можна отримати субсидію в період опалювального сезону?
Так, звернутись за житловою субсидією можна в будь-який місяць року, коли родина зрозуміла, що потребує допомоги від держави у сплаті житлово-комунальних послуг, зокрема протягом опалювального сезону.
При цьому, важливо знати, що родина отримає субсидію з дати початку опалювального сезону до дати його закінчення, якщо звернулась за її призначенням протягом двох місяців з початку такого сезону.
Також, якщо людина звертається за субсидією протягом трьох місяців після підвищення тарифів, то субсидія призначається з місяця такого підвищення до закінчення опалювального сезону.
Як самостійно можна дізнатись про розмір нарахованої житлової субсидії?
Дійсно, людина може, не виходячи з дому, самостійно перевірити, чи призначена їй субсидія за даними Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій. Він знаходиться у відкритому доступі за посиланням https://subsidii.ioc.gov.ua . Пошук у реєстрі здійснюється за адресою домогосподарства. Там можна подивитись, чи призначена субсидія, на який термін, які суми щомісячних нарахувань. Інформація оновлюється один раз на місяць — на початку поточного місяця за попередній місяць. Також про розмір субсидії можна дізнатись зателефонувавши в управління соціального захисту населення Могилів – Подільської міської ради за номерами телефонів гарячої лінії: 6-64-02 або 0984621456.
Якщо у родини зросте дохід, наприклад посеред опалювального сезону, чи не позбавлять в такому разі субсидії ?
Ні, якщо людині призначили субсидію на певний сезон, то протягом цього періоду автоматично, через зростання доходів субсидії не позбавлять. Зростання доходів вплине на те, чи призначать цю допомогу від держави на наступний сезон. Субсидія розраховується двічі на рік: на неопалювальний та опалювальний сезони. Для розрахунку розміру субсидії враховуються доходи:
- за III та IV квартали попереднього року — коли субсидія призначається з початку неопалювального сезону (травень);
- за I та II квартали поточного року — коли субсидія призначається з початку опалювального сезону (жовтень);
- за попередній календарний рік — коли призначається субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.
Чи можуть структурні підрозділи з питань соціального захисту населення вимагати повернути вже отриману субсидію?
Якщо людина отримувала субсидію неправомірно, приховала інформацію, то орган, який призначив субсидію, дійсно може надіслати листа з вимогою повернути надміру отримані кошти. Якщо людина відмовляється добровільно повернути суму надміру отриманої субсидії, то орган, який призначив субсидію, може звернутись до суду з позовом про примусове стягнення таких коштів.
Наголошуємо, не забувайте повідомляти та вказувати всі дані, які впливають на призначення субсидії та в період її одержання при виникненні обставин не забувайте повідомляти протягом 30 календарних днів щодо:
- зміни складу зареєстрованих осіб у житловому приміщенні (будинку);
- зміни соціального статусу, зміни у складі сім’ї члена домогосподарства (одруження, розлучення, народження дітей, настання смерті членів сім’ї);
- зміни переліку отримуваних житлово – комунальних послуг та їх надавачів;
- будь – хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із домогосподарства придбав/оформив у власність будинок, квартиру, транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації і з дати випуску якого минуло менше п’яти років (крім мопеда та причепа);
- зміни у складі зареєстрованих (фактично проживаючих) осіб.
Нагадуємо Вам про можливість вирішення більшості питань без особистих візитів до управління соціального захисту населення за телефонами гарячих ліній:
6-65-45 - Начальник управління
6-64-02, (098) 462 14 56 - Державні соціальні допомоги та житлові субсидії.
6-51-63, (098) 461 82 47 - Пільги на оплату житлово – комунальних послуг.