Розмір шрифту:

Інструкція з підготовки БЗ

Додаток

до Наказу  начальника

фінансово-економічного управління

Могилів-Подільської міської ради

від 23.11.2021 року № 23

 

ІНСТРУКЦІЯ

З підготовки бюджетних запитів   за програмно-цільовим  методом головними розпорядниками бюджетних коштів  до проекту бюджету Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області

 І. Загальні положення

1.1. Ця Інструкція розроблена відповідно до вимог частини третьої статті 75 Бюджетного кодексу України і визначає механізм розрахунку показників проекту бюджету Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області на плановий бюджетний період (далі – проект бюджету) та прогнозу бюджету Могилів-Подільської міської територіальної громади Могилів-Подільського району Вінницької області на наступні за плановим два бюджетні періоди (далі – прогноз бюджету); встановлює порядки складання, розгляду та аналізу бюджетних запитів.

1.2. Головний розпорядник бюджетних коштів (далі – головний розпорядник) організовує та забезпечує складання бюджетного запиту за ПЦМ і подає його до фінансово-економічного управління   міської ради   в паперовому  вигляді за формами:

Бюджетний запит на 2022 - 2024 роки загальний, Форма 2022-1 (далі – Форма - 1) (додаток 1 до інструкції);

Бюджетний запит на 2022 - 2024 роки індивідуальний, Форма 2022-2 (далі – Форма - 2) (додаток 2 до інструкції);

Бюджетний запит на 2022 - 2024 роки додатковий, Форма 2022-3 (далі – Форма - 3) (додаток 3 до інструкції).

1.3. Форми бюджетного запиту заповнюються послідовно:

Форма - 2 заповнюється на підставі показників Форми – 1 і лише після заповнення зазначених форм у разі потреби заповнюється Форма – 3.

1.4 Усі вартісні показники у формах наводяться у гривнях без копійок .

1.5. Разом з бюджетним запитом головний розпорядник та розпорядник нижчого рівня  подає  необхідну для здійснення фінансово-економічним управлінням аналізу бюджетного запиту, детальну інформацію  а також  розрахунки, плани проведення заходів, документацію, перелік обладнання та інвентарю, тощо.

1.6. Бюджетний запит складається на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди з урахуванням  організаційних, фінансових  та інших обмежень.

1.7.Граничні обсяги  розраховуються фінансово-економічним управлінням на основі:

прогнозу економічного і соціального розвитку   Могилів-Подільської міської територіальної громади на плановий бюджетний період та       основних макропоказників  економічного і соціального розвитку України на наступні за плановим два бюджетні періоди;

основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період;

статистичних показників, які використовуються при розрахунку прогнозних надходжень податків та зборів;

показників Міністерства фінансів України до проекту бюджету  на наступний бюджетний рік.

1.8. Розрахунок граничних обсягів та індикативних прогнозних показників здійснюється з урахуванням:

прогнозних обсягів доходів бюджету;

доведених Міністерством фінансів України обсягів трансфертів з державного бюджету;

розміру прожиткового мінімуму та рівня його забезпечення;

розміру мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівників І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року №1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (далі - Єдина тарифна сітка);

прогнозних цін на енергоносії та тарифів на оплату комунальних послуг;

індексу споживчих цін;

необхідності передбачення нових (порівняно з поточним бюджетним періодом) першочергових видатків, у тому числі тих, що мають періодичний характер;

необхідності оптимізації витрат  розпорядників, у тому числі шляхом концентрації ресурсів на пріоритетних напрямах діяльності, скорочення непершочергових та виключення неефективних витрат тощо.

1.9. Граничний обсяг та індикативні прогнозні показники доводяться фінансово-економічним управлінням до головних  розпорядників коштів  загальними сумами, який в свою чергу здійснює розподіл  видатків та індикативних прогнозних показників за бюджетними програмами з урахуванням пріоритетів соціально-економічного розвитку Могилів-Подільської міської територіальної громади, на реалізацію яких спрямовано його діяльність, та стратегічних цілей, визначених планами його діяльності на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди.

1.10. Показники доходів, фінансування, видатків за попередній та поточний бюджетні періоди мають відповідати кодам класифікації доходів бюджету, класифікації фінансування бюджету за типом боргового зобов’язання, економічної класифікації видатків бюджету та класифікації кредитування бюджету з урахуванням змін, внесених до відповідної бюджетної класифікації.

1.11. З метою співставлення показників за бюджетними програмами у разі змін у структурі видатків головного розпорядника звітні показники за попередній бюджетний період та показники поточного бюджетного періоду приводяться у відповідність до програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, що формується у бюджетних запитах на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди.

У разі якщо бюджетна програма не передбачається на плановий бюджетний період:

показники поточного бюджетного періоду зазначаються окремим рядком;

показники за бюджетною програмою попереднього бюджетного періоду приводяться у відповідність до програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів поточного бюджетного періоду, а у разі якщо бюджетна програма у поточному бюджетному періоді не передбачена – зазначаються окремим рядком.

1.12. Для заповнення форм бюджетного запиту використовуються:

дані річного звіту за попередній бюджетний період, поданого органам Державної казначейської служби (далі – звіт за попередній бюджетний період) – для зазначення показників за попередній бюджетний період;

показники, затверджені розписом місцевого бюджету на поточний бюджетний період з урахуванням внесених змін, (без врахування змін,які вносились до спеціального  фонду за рахунок власних надходжень бюджетних установ)(далі-розпис на поточний бюджетний період)- для зазначення показників за поточний бюджетний період;

показники витрат, розраховані відповідно до положень розділу ІІ цієї Інструкції, – для зазначення показників на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди.

1.13. Головні розпорядники та розпорядники нижчого рівня  забезпечують своєчасність, достовірність та зміст поданих до фінансово-економічного управління бюджетних запитів, які мають містити всю інформацію, необхідну для аналізу показників проекту бюджету та прогнозу бюджету.

1.14. У разі, якщо  головний розпорядник  коштів у межах доведених фінансово-економічним управлінням граничного обсягу та індикативних прогнозних показників пропонує зменшити порівняно з поточним бюджетним періодом видатки загального фонду бюджету територіальної громади за одними бюджетними програмами та збільшити за іншими, такі пропозиції мають бути обґрунтовані в частині необхідності такого перерозподілу та можливості реалізації головним розпорядником відповідних бюджетних програм у запропонованих ним обсягах.

1.15. Структурні підрозділи фінансово-економічного управління здійснюють аналіз отриманих  бюджетних запитів на предмет відповідності меті діяльності  та пріоритетам бюджетної політики, визначеним програмними(стратегічними ) документами економічного і соціального розвитку, ефективності використання бюджетних  коштів, дотримання обмежень та вимог цієї Інструкції.

1.16.У разі подання  розпорядником  бюджетного запиту, складеного з порушенням вимог цієї Інструкції, фінансово-економічне управління повертає такий бюджетний запит  для приведення його у відповідність до зазначених вимог.

1.17. На основі результатів аналізу та проведених погоджувальних нарад з головними розпорядниками начальник фінансово-економічного управління відповідно до норм, передбачених частиною 5 статті 75 Бюджетного кодексу України, приймає рішення про включення бюджетного запиту до проекту бюджету.

1.18.У разі надання головним розпорядником необґрунтованих або з порушенням вимог інструкції бюджетного запиту відповідні видатки не можуть бути включені до проекту місцевого бюджету на такий рік.

Якщо головний розпорядник  у своєму запиті подає розподіл граничного обсягу  загальних видатків, структура якого не забезпечує мінімально необхідного рівня функціонування цього головного розпорядника, фінансове  управління може повернути такий бюджетний запит головному розпоряднику для приведення його  у відповідність з вимогами інструкції.

1.19.У разі порушення бюджетного законодавства до учасників бюджетного процесу можуть застосовуватися заходи впливу відповідно до статті 117 Бюджетного кодексу України. 

II. Розрахунок видатків на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди

2.1. Головний розпорядник забезпечує розподіл граничного обсягу та індикативних прогнозних показників за бюджетними програмами та здійснює розрахунок обсягів витрат, дотримуючись принципів ефективності, результативності, справедливості і неупередженості, а також таких принципів:

 - пріоритетності, який передбачає спрямування видатків або надання кредитів за бюджетною програмою із урахуванням цілей та завдань, визначених програмними (стратегічними) документами, та реальних можливостей бюджету;

- жорсткої економії бюджетних коштів, який передбачає вжиття заходів для планомірної мінімізації витрат усіх видів ресурсів з одночасним забезпеченням належного виконання завдань бюджетної програми;

- обґрунтованості витрат «від першої гривні», який передбачає детальні розрахунки в межах КЕКВ  з урахуванням кількісних та вартісних факторів,що впливають на обсяг витрат  у плановому та наступних за плановим двох бюджетних періодах.

До кількісних факторів  належать штатна чисельність працівників, інвалідів, пенсіонерів, бюджетних установ, обладнання, обсяг надання послуг, тощо.

До вартісних  факторів належать індекси споживчих цін та цін виробників, ціни (тарифи) на товари (роботи,послуги), розмір прожиткового мінімуму та рівень його забезпечення, розміри мінімальної зарплати та посадового окладу працівника 1 тарифного розряду ЄТС, тощо.

Окремі фактори,що впливають на обсяг витрат, щороку доводяться  Мінфіном, решта-визначається розпорядником самостійно з урахуванням галузевих особливостей та підтверджується відповідними обґрунтуваннями та розрахунками.

2.2. Розрахунок обсягів видатків та надання кредитів на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди здійснюються з урахуванням, зокрема:

- норм Бюджетного кодексу України;

- нормативно-правових актів, що регулюють діяльність головного розпорядника у відповідній сфері;

- зобов’язань, передбачених договорами;

- норм і нормативів;

- пріоритетності видатків, враховуючи реальні можливості  бюджету;

- періодичності виконання окремих бюджетних програм, а також окремих заходів, що здійснюються в межах бюджетних програм;

- необхідності зменшення заборгованості попередніх бюджетних періодів та недопущення утворення заборгованості за зобов’язаннями у плановому та наступних за плановим двох

бюджетних періодах;

- результатів оцінки ефективності бюджетних програм, проведеної з урахуванням методичних рекомендацій щодо здійснення оцінки ефективності бюджетних програм та висновків за результатами контрольних заходів, проведених органами, уповноваженими на здійснення контролю за дотриманням бюджетного законодавства;

- цін і тарифів поточного року на відповідні товари (роботи, послуги), закупівлю яких передбачається здійснювати у межах бюджетних програм;

2.3. Розрахунок обсягів видатків та надання кредитів на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди здійснюється за кожною бюджетною програмою як за загальним, так і за спеціальним фондами та у розрізі кодів економічної класифікації видатків бюджету або класифікації кредитування бюджету.

2.4. Обсяг капітальних видатків визначається, враховуючи запланований обсяг робіт згідно з проектно-кошторисною документацією, ступінь будівельної готовності об’єктів, кількість наявного обладнання та предметів довгострокового користування та ступінь їх фізичного і морального зношення. Фактори, що можуть враховуватися при визначенні обсягу капітальних видатків, головним розпорядником визначаються самостійно з урахуванням галузевих особливостей. Вартість товарів (робіт, послуг) має забезпечувати раціональне та економне використання бюджетних коштів.

2.5. За результатами розрахунків сума витрат загального фонду за усіма бюджетними програмами на відповідний бюджетний період порівнюється із граничним обсягом та індикативними прогнозними показниками.

У разі якщо розрахований обсяг витрат  загального фонду перевищує граничний обсяг та індикативні прогнозні показники, додаткові витрати  (сума перевищення) включаються у Форму-3 за умови, що такі видатки та/або надання кредитів нормативно-правовими актами визначені пріоритетними.

2.6. Обсяг витрат  спеціального фонду визначається головним розпорядником самостійно відповідно до нормативно-правових актів, які передбачають утворення і використання спеціального фонду.

2.7. Розрахунок надходжень спеціального фонду здійснюється відповідно до положень пункту 17 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228 (зі змінами).

 Розрахунок надходжень спеціального фонду на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди здійснюється з урахуванням фактичних надходжень у попередньому та поточному бюджетних періодах. 

III. Порядок заповнення Форми – 1

«3.1. Форма-1 призначена для наведення узагальнених показників діяльності по головному розпоряднику: мета діяльності головного розпорядника бюджетних коштів; цілі державної політики у відповідній сфері діяльності, формування та/або реалізацію якої забезпечує головний розпорядник бюджетних коштів, показники їх досягнення і розподілу граничного обсягу показників видатків та надання кредитів загального та спеціального фондів за бюджетними програмами.

Інформація, що наводиться у Формі-1, має у повній мірі характеризувати діяльність головного розпорядника, охоплювати всі галузі (сфери діяльності), у яких він забезпечує реалізацію державної політики, висвітлювати найбільш суспільно значущі результати його діяльності та враховувати відповідні показники діяльності відповідальних виконавців, робота яких організовується та координується відповідним головним розпорядником. Також мають відобразити результати фінансово- господарської діяльності попереднього та поточного року, що передує плановому, та середньострокову перспективу, а також навести детальні розрахунки та обґрунтування до них щодо потреби у бюджетних асигнуваннях на наступний рік. Під час заповнення бюджетних запитів необхідно забезпечити реальне планування показників надходжень до спеціального фонду, враховуючи обсяги їх фактичного надходження у попередніх роках.

  • У пункті 1 зазначається найменування головного розпорядника коштів місцевого бюджету, код Типової відомчої класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету, код за ЄДРПОУ та код бюджету.
  • У пункті 2 зазначається мета діяльності (місія) головного розпорядника, яка визначає основне його призначення і роль у реалізації всіх своїх бюджетних програм відповідно до затверджених місцевих/регіональних програм розвитку відповідної території та має формуватись з урахуванням таких критеріїв:

слід ураховувати насамперед визначені нормативними актами пріоритетні напрями розвитку відповідної галузі/сфери;

чітке формулювання та лаконічне викладення;

спрямованість на досягнення певного результату;

охоплення всіх галузей (сфер діяльності) головного розпорядника, але не має бути роздробленості та численності.

  • У пункті 3 наводиться перелік цілей головного розпорядника та зазначаються фактичні за попередній бюджетний період і очікувані у поточному, плановому та наступних за плановим двох бюджетних періодах показники результату діяльності головного розпорядника.

Цілі визначаються головним розпорядником для кожної галузі (сфери діяльності) відповідно до пріоритетів державної політики, визначених програмними документами економічного і соціального розвитку.

Цілі мають відповідати таким критеріям: зв’язок з метою діяльності головного розпорядника; оцінювання за допомогою показників результату діяльності головного розпорядника.

Для кожної цілі мають бути визначені показники результату діяльності головного розпорядника (далі - показники результату).

Показники результату - це кількісні та якісні показники, які характеризують рівень досягнення головним розпорядником цілей, дають можливість найбільш повно оцінити діяльність головного розпорядника та стан галузей (сфер його діяльності) у плановому та наступних за плановим двох бюджетних періодах.

Показники результату мають:

характеризувати прогрес у досягненні цілей у середньостроковому періоді;

забезпечувати можливість відстеження досягнення цілей у динаміці та порівнянності показників результату за роками;

перевірятися та підтверджуватися офіційною державною статистичною, фінансовою та іншою звітністю, даними бухгалтерського, статистичного та внутрішньогосподарського (управлінського) обліку.

  • У пункті 4 зазначаються видатки та надання кредитів загального фонду за бюджетними програмами та відповідальними виконавцями бюджетних програм:

у графах 1-4 зазначаються код програмної класифікації видатків та кредитування бюджету, код типової програмної класифікації видатків та кредитування бюджету, код функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету та найменування відповідального виконавця, найменування бюджетної програми згідно з типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету;

у графі 5 (звіт) - касові видатки або надання кредитів загального фонду відповідно до звіту за минулий рік, поданого Державній казначейській службі;

у графі 6 (затверджено) - бюджетні асигнування загального фонду, затверджені розписом з урахуванням змін на поточний бюджетний період;

у графах 7-9 (проект, прогноз) - розподіл граничного обсягу та індикативних прогнозних показників;

у графі 10 - номер цілі державної політики, зазначеної у пункті З Форми-1, на досягнення якої спрямована реалізація бюджетної програми. '

3.6. Пункт 5 містить інформацію про розподіл головним розпорядником обсягу видатків та надання кредитів спеціального фонду бюджету на плановий рік показників витрат спеціального фонду бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди за бюджетними програмами:

у графах 1 - 4 зазначаються код програмної класифікації видатків та кредитування бюджету, код типової програмної класифікації видатків та кредитування бюджету, код функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету та найменування відповідального виконавця, найменування бюджетної програми згідно з типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету;

у графі 5 (звіт) зазначаються касові видатки/надання кредитів спеціального фонду бюджету відповідно до звіту за минулий рік, поданого Державній казначейській службі;

у графі 6 (затверджено) - асигнування спеціального фонду на поточний рік, затверджені розписом місцевого бюджету з урахуванням змін на поточний рік (без врахування змін, які вносились до спеціального фонду за рахунок власних надходжень бюджетних установ);

у графах 7- 9 (проект, прогноз) - розподіл обсягів витрат спеціального фонду на плановий рік та наступні за плановим два бюджетні періоди за бюджетними програмами;

у графі 10 - номер цілі державної політики, зазначеної у пункті З Форми-1, на досягнення якої спрямована реалізація бюджетної програми.». 

IV. Порядок заповнення Форми – 2

4.1. Форма-2 є логічним продовженням Форми-1, оскільки призначена для наведення детальної інформації з обґрунтуваннями щодо показників, передбачених за кожною бюджетною програмою.

При цьому за однією бюджетною програмою передбачаються або тільки видатки з подальшою їх деталізацією за кодами економічної класифікації видатків бюджету, або тільки надання кредитів з подальшою їх деталізацією за класифікацією кредитування бюджету.

 У пунктах 1, 2 і 3 зазначається найменування головного розпорядника  коштів, відповідального виконавця, бюджетної програми  відповідно до Типової програмної класифікації видатків, а також коди Типової відомчої  і Програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів.

4.2.Інформація,що наводиться у пункті 4 Форми-2 повинна узгоджуватись з інформацією,наведеною у пункті 2 Форми-1.

 У підпункті 1 пункту 4 визначається мета бюджетної програми  та строки її реалізації.

Мета бюджетної програми визначається відповідно до Правил складання паспортів бюджетних програм місцевих бюджетів та звітів про їх виконання, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 26.08.2014 року № 836, зареєстрованого в Міністерстві

юстиції України 10.09.2014 року за № 1104/25881. Мета бюджетної програми має бути чіткою, реальною та досяжною, має відображати цілі, які необхідно досягти при виконанні у середньостроковому періоді,відповідати пріоритетам у відповідній сфері.

У підпункті  2пункту 4  необхідно вказати завдання бюджетної програми,а саме-конкретний комплекс заходів,який відображає основні етапи досягнення поставленої мети,визначає шляхи виконання програми,підлягає перевірці та повинен містити результативні показники бюджетної програми.

 Завдання не повинні мати декларативного характеру та дублювати мету бюджетної програми або напрями використання коштів.

У підпункті 3 пункту 4 вказуються нормативно-правові акти,які є підставою виконання бюджетної програми.

Інформація, наведена у пункті 4,буде використовуватися  розпорядником при формуванні паспорту бюджетної програми.

4.3. У пункті 5 приводяться всі надходження на виконання програми за вказаним кодом класифікації доходів,кодами фінансування як по загальному, так і по спеціальному фондах.

У рядку «Надходження із загального фонду бюджету» у графах 3, 7, 11 підпункту 1 та графах 3,7 підпункту 2 пункту 5  показники повинні співпадати з показниками,наведеними у пункті 3 Форми-1 у рядку відповідної бюджетної програми у графах 5,6,7,8,9.

 Показники спеціального фонду зазначаються за кожним видом надходжень, а саме:

1)власні надходження бюджетних установ(в розрізі видів надходжень).

2) інші надходження спеціального фонду визначені  законами про Державний бюджет  України на попередній та поточний бюджетні періоди і які передбачається отримувати у плановому та наступних двох бюджетних періодах(зокрема,надходження коштів з бюджету розвитку-за рахунок доходів бюджету розвитку та субвенцій з інших бюджетів);

3)повернення кредитів до бюджету, які відображаються зі знаком «-» (у розрізі класифікації кредитування бюджету);

4) кошти, що передаються із загального фонду до спеціального фонду (бюджету розвитку);

Загальний обсяг надходжень спеціального фонду (рядок «УСЬОГО») розраховується як сума усіх вищезазначених надходжень та різниці між залишками повернення кредитів на початок бюджетного періоду  та на кінець бюджетного періоду.

У графах 4, 5 підпункту 1 пункту 5 зазначаються надходження спеціального фонду для виконання бюджетних програм відповідно до звіту за попередній бюджетний період.

У графах 8, 9 підпункту 1 пункту 5 - надходження спеціального фонду для виконання бюджетних програм на поточний бюджетний період.

У графах 12, 13 підпункту 1 пункту 5 - надходження спеціального фонду для виконання бюджетних програм на плановий бюджетний період.

У графах 4, 5, 8 та 9 підпункту 2 пункту 5 - надходження спеціального фонду для виконання бюджетних програм на наступні за плановим два бюджетні періоди.

Обсяги надходжень до спеціального фонду в минулому році, на плановий рік і наступні за плановим два бюджетні періоди та обсяг витрат спеціального фонду відповідно в минулому році, на плановий рік і в наступних за плановим двох бюджетних періодах повинні співпадати.

4.4. У пункті 6 зазначаються видатки (підпункт 1) або надання кредитів (підпункт 2) на плановий бюджетний період та видатки (підпункт 3) або надання кредитів (підпункт 4) на наступні за плановим два бюджетні періоди за економічною класифікацією видатків бюджету або класифікацією кредитування бюджету:

у графі 3 підпункту 1 та графі 3 підпункту 2 (звіт) зазначаються касові видатки або надання кредитів загального фонду відповідно до звіту за попередній бюджетний період;

у графах 4, 5 підпункту 1 та графах 4, 5 підпункту 2 (звіт) - касові видатки або надання кредитів спеціального фонду відповідно до звіту за попередній бюджетний період;

у графі 7 підпункту 1 та графі 7 підпункту 2 (затверджено) - бюджетні асигнування загального фонду, затверджені розписом на поточний бюджетний період з урахуванням змін;

у графах 8, 9 підпункту 1 та графах 8, 9 підпункту 2 (затверджено) - бюджетні асигнування спеціального фонду, затверджені розписом на поточний бюджетний період з

урахуванням змін (без врахування змін, які вносились до спеціального фонду за рахунок власних надходжень бюджетних установ) ;

у графі 11 підпункту 1 та графі 11 підпункту 2 (проект) - видатки або надання кредитів загального фонду на плановий бюджетний період, розраховані відповідно до розділу II цієї Інструкції;

у графах 12, 13 підпункту 1 та графах 12, 13 підпункту 2 (проект) - видатки або надання кредитів спеціального фонду, які передбачаються на плановий бюджетний період, розраховані відповідно до розділу II цієї Інструкції;

у графах 3 і 7 підпункту 3 та у графах 3 і 7 підпункту 4 (прогноз) - видатки або надання кредитів загального фонду на наступні за плановим два бюджетні періоди, розраховані відповідно до розділу II цієї Інструкції;

у графах 4 і 8 підпункту 3 та у графах 4 і 8 підпункту 4 (прогноз) - видатки або надання кредитів спеціального фонду на наступні за плановим два бюджетні періоди, розраховані відповідно до розділу II цієї Інструкції.

Показники у рядку "УСЬОГО" у графах 3, 7, 11 підпункту 1 та рядку "УСЬОГО" у графах 3, 7, 11 підпункту 2 пункту 6 повинні дорівнювати показникам у графах 5, 6, 7 пункту 3 Форми-1 для відповідної бюджетної програми.

Показники у рядку "УСЬОГО" у графах 3 і 7 підпункту 3 та рядку "УСЬОГО" у графах 3 і 7 підпункту 4 пункту 6 повинні дорівнювати показникам у графах 8 і 9 пункту 3 Форми-1 для відповідної бюджетної програми.

Показники у рядку "УСЬОГО" у графах 4, 8, 12 підпункту 1 та рядку "УСЬОГО" у графах 4, 8, 12 підпункту 2 пункту б повинні дорівнювати показникам у графах 5, 6, 7 пункту 4 Форми-1 для відповідної бюджетної програму.

Показники у рядку "УСЬОГО" у графах 4 і 8 підпункту 3 та рядку "УСЬОГО" у графах 4 і 8 підпункту 4 пункту 6 повинні дорівнювати показникам у графах 8 і 9 пункту 4 Форми-1 для відповідної бюджетної програми.

4.5. У підпунктах 1 та 2 пункту 7 визначається напрями використання бюджетних коштів, які спрямовуються на досягнення мети та забезпечують виконання завдань в межах коштів, передбачених на виконання бюджетної програми. Ця інформація буде використовуватись при підготовці паспорту бюджетної програми.

У підпункту 1 пункту 7:

стосовно витрат загального фонду бюджету:

витрати у рядку "УСЬОГО" по графах 3, 7, 11 повинні дорівнювати відповідним сумам, визначеним по графах 5, 6, 7 пункту 3 Форми-1 для відповідної бюджетної програми, і сумам, визначеним у рядку "УСЬОГО", по графах 3,7, 11 підпункту 1 пункту 5 Форми-2;

у графі 3 (звіт) - касові видатки/надання кредитів загального фонду відповідно до звіту за минулий рік, поданого Державній казначейській службі, приведені у порівняні умови із програмною класифікацією на плановий рік;

у графі 7 (затверджено) - асигнування загального фонду на поточний рік, затверджені розписом  бюджету на поточний рік з урахуванням змін; у графі 11 (проект) - витрати на плановий рік.

Стосовно витрат спеціального фонду бюджету:

витрати у рядку "УСЬОГО" по графах 4, 8, 12 повинні дорівнювати відповідним сумам, визначеним по графах 5, б, 7 пункту 4 Форми-1 для відповідної бюджетної програми, і сумам, визначеним у рядку "УСЬОГО" по графах 4, 8, 12 підпункту 1 пункту 5 Форми-2;

у графі 4 (звіт) - касові видатки/надання кредитів спеціального фонду відповідно до звіту за минулий рік, поданого Державній казначейській службі;

у графі 8 (затверджено) - асигнування спеціального фонду, затверджені розписом  бюджету на поточний рік з урахуванням змін (без врахування змін, які вносились до спеціального фонду за рахунок власних надходжень бюджетних установ);

у графі 12 (проект)- витрати спеціального фонду на плановий рік.

У підпункті 2 пункту 7 виклад запиту витрат у наступних за плановим двох бюджетних періодах в розрізі підпрограм та завдань наводиться за загальним та спеціальним фондами.

Витрати по загальному фонду у рядку "УСЬОГО" по графах 3, 7 повинні дорівнювати відповідним показникам: графам 8, 9 пункту 3 Форми-1 для відповідної бюджетної програми та графам 3, 7 підпункту 2 пункту 5 Форми-2.

Витрати по спеціальному фонду у рядку "УСЬОГО" по графах 4, 8 повинні дорівнювати відповідним показникам: графам 8, 9 пункту 4 Форми-1 для відповідної бюджетної програми та графам 4, 8 підпункту 2 пункту 5 Форми-2.

Головні розпорядники, якими плануються витрати на проведення культурно-мистецьких, просвітницьких та інших заходів (концерти, свята, акції, форуми, огляди, фестивалі, виставки, семінари, конференції, з'їзди, симпозіуми, круглі столи, соціальні дослідження, спортивні заходи тощо), а також видатки на надання фінансової підтримки підприємствам, громадським організаціям тощо, разом із бюджетним запитом подають проекти планів заходів в цілому та в розрізі кожного заходу з необхідними розрахунками та обґрунтуваннями.

4.6. У пункті 8 наводяться результативні показники - показники, на підставі яких здійснюється оцінка ефективності використання бюджетних коштів, передбачених на виконання бюджетної програми для досягнення визначених мети та завдань бюджетної програми окремо за загальним і спеціальним фондами.

У підпункті 1 пункту 8 визначаються результативні показники за чотирма групами, які дадуть можливість здійснити оцінку використання коштів на виконання бюджетної програми для досягнення визначених мети та завдань такої бюджетної програми у плановому році окремо за загальним і спеціальним фондами.

У підпункті 2 пункту 8 визначаються результативні показники за чотирма групами, які дадуть можливість здійснити оцінку використання коштів на виконання бюджетної програми для досягнення визначених мети та завдань такої бюджетної програми у наступних за плановим двох бюджетних періодах окремо за загальним і спеціальним фондами.

Результативні показники поділяються на такі групи:

показники затрат, що визначають обсяги та структуру ресурсів, які забезпечують виконання бюджетної програми та характеризують структуру витрат бюджетної програми;

показники продукту, що використовуються для оцінки досягнення поставленої мети. Показниками продукту є, зокрема, обсяг виробленої продукції, наданих послуг чи виконаних робіт, кількість користувачів товарами (роботами, послугами) тощо;

показники ефективності - залежно від напрямів, що виконуються в ході виконання бюджетної програми, можуть визначатися як:

витрати ресурсів на одиницю показника продукту (економність); відношення максимальної кількості вироблених товарів (виконаних робіт, наданих послуг) до визначеного обсягу фінансових ресурсів (продуктивність); досягнення визначеного результату (результативність); показники якості, що є сукупністю властивостей, які характеризують досягнуті результати щодо якості створеного продукту, що задовольняють споживача відповідно до їх призначення та відображають послаблення негативних чи посилення позитивних тенденцій у наданні послуг (товарів, робіт) споживачам за рахунок коштів бюджетної програми.

Результативні показники, які наведені у пункті 8, використовується для здійснення оцінки ефективності бюджетної програми і включають кількісні та якісні показники, які визначають результат виконання бюджетної програми, характеризують хід її реалізації, ступінь досягнення поставленої мети та виконання завдань бюджетної програми. Такі показники мають підтверджуватися офіційною державною статистичною, фінансовою та іншою звітністю,         даними  бухгалтерського,  статистичного та  внутрішньогосподарського (управлінського) обліку.

Перелік результативних показників щодо бюджетної програми розробляється головними розпорядниками відповідно до спільних наказів Міністерства фінансів України та галузевих міністерств.

Примірний перелік результативних показників побудовано в розрізі функцій відповідно до програмної класифікації видатків та кредитування бюджету та згруповано за показниками затрат, показниками продукту, показниками ефективності та показниками якості.

Перелік результативних показників за бюджетною програмою відповідно до особливостей її реалізації у плановому бюджетному періоді може включати інші показники.

Для бюджетних програм, що реалізуються протягом декількох років, результативні показники бюджетної програми не повинні суттєво змінюватися за своїм змістом порівняно із результативними показниками, передбаченими паспортом відповідної бюджетної програми на поточний рік, за умов: незмінності завдань бюджетної програми та напрямів використання коштів; узгодженості із стратегічними цілями та показниками результату діяльності головного розпорядника, визначеними у Формі-1.

У графі "Джерело інформації" підпунктів 1 та 2 пункту 8 зазначаються найменування статистичних збірників, звітності та обліку, що ведуться головним розпорядником, інших видів джерел інформації, які підтверджують достовірність наведених результативних показників бюджетних програм.

...  

>> Завантажити весь документ