1.У листопаді мені прийшла платіжка із повним розміром платежу, хоча я пільговик. Раніше в мене була прописана лише частина платежу, відповідно до розміру пільги. Чому так ?

З 1 жовтня 2019 року в Україні запроваджена монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг.Тепер пільговики можуть отримати кошти у готівковій чи безготівковій формі.

Починаючи з листопада, українці отримують квитанції за комунальні послуги з повним розміром платежу – без урахування пільг.

2.Як здійснювати оплату комунальних послуг пільговикам, починаючи з листопада 2019 ?

Держава виплачує кошти за пільги кожній людині окремо – видає готівкою або переказує на рахунок Ощадбанку.
Видача у готівковій формі можлива лише за умови, якщо пільговик написав відповідну заяву до органу соцзахисту до 15 жовтня 2019 року.
Пільговик, який отримав готівку, сплачує за спожиті комунальні послуги повну суму платіжки.
Ті пільговики, які не написали заяву на отримання пільги готівкою – мають справу з безготівковим розрахунком.

3.Як здійснити оплату ЖКП, якщо в мене безготівкова форма виплати пільги ?

Якщо у Вас безготівкова форма виплати пільг, то частину платежів за вас здійснює АТ “Ощадбанк”, а частину ви сплачуєте самостійно.

Перерахування коштів Ощадбанком надавачам послуг здійснюється за пріоритетним принципом : спочатку проводиться оплата за тепло, газ, електроенергію, воду, вивіз сміття та квартину плату.

Якщо сума пільги достатня, то сплата всіх послуг здійснюється на 100%. Залишок коштів пільги буде перераховано на наступний місць.
Якщо суми пільги недостатньо, то сплачено буде лише за ті послуги, на які вистачить коштів. А послуги, за які потрібно доплатити - Ощадбанк надішле вам СМС (з розмірами доплати за кожним видом послуги).
Також ви можете зайти у свій особистий кабінет на сайті Ощадбанку, де відображається рух коштів за вашим обліковим записом.

4.А якщо в мене немає мобільного телефону ?

Ви можете надати органу соцзахисту контактний номер телефону будь-якої особи, яка не є пільговиком і яка потім повідомить вас про СМС-повідомлення Ощадбанку.
Ви також можете самостійно проводити розрахунки.

5.Як я можу самостійно проводити розрахунки, якщо я не маю мобільного телефону ?

Ви можете отримати в органі соціального захисту населення розрахунок розміру пільги. Якщо тарифи на ЖКП не змінюються, то щомісячний розмір пільги протягом опалювального періоду буде однаковим.
Тобто, знаючи розмір своєї пільги Ви можете самостійно вирахувати, скільки і якому надавачу послуг маєте заплатити.

6.Я чув, що новий механізм дозволяє заощадити частину коштів і залишити їх собі. Як це можливо ?

Якщо Ви отримуєте пільгу у безготівковій формі - всі зекономлені кошти Ви можете отримати лише після завершення опалювального періоду (орієнтовно з червня). СМС про суму зекономлених коштів вам надішле Ощадбанк. Якщо Ви маєте рахунок в Ощадбанку, то ці кошти автоматично будуть зараховані на нього. Якщо Ви не маєте рахунку – то Ви можете його відкрити з червня по грудень поточного року і на нього будуть зараховані ці гроші.


7.Як отримувати кошти пільговикам, котрі не мають відкритого рахунку в Ощадбанку ?

Якщо Ви маєте на увазі відсутність банківського рахунку в будь-якому з уповноважених банків, у такому випадку Ви будете отримувати безготівкову виплату пільги через Ощадбанк. Орган соцзахисту самостійно надасть всю інформацію Ощадбанк, який автоматично створює обліковий запис одержувача пільг, на який нараховуються кошти, та інформує пільговика шляхом надсилання смс-повідомлень.

8.Якщо я оплатив комуналку, не дочекавшись СМС від Ощадбанку ?

Якщо мова йде про безготівкову форму монетизації, то всі зекономлені Вами кошти ви зможете отримати влітку. Якщо виникне ситуація, коли Ви сплатили рахунки, не дочекавшись СМС від Ощадбанку, то на рахунках виникне переплата, яка буде відображена надавачем послуг у квитанціях наступних періодів.

За більш детальними роз’ясненнями звертатися до управління праці та соціального захисту населення міської ради за адресою : вул..В.Стуса,56 каб.№3 , тел..6-51-63