Необізнаність і, що гірше, небажання пересічних українців розбиратися в тих чи інших явищах і процесах, які відбуваються у державі сьогодні, і зокрема стосовно соціальної сфери, часто породжує для них негативні та несподівані наслідки, що нерідко супроводжується й панічними настроями.

Щоб уникнути негативних наслідків під час отримання соціальних гарантій, управління праці та соціального захисту населення Могилів-Подільської міської ради надає роз’яснення.

Яким чином здійснюється перевірка справ отримувачів соціальних допомог, житлових субсидій/пільг?

Державними соціальними інспекторами управління на постійній основі застосовується комплексний підхід до підтвердження достовірності інформації, яку надали заявники для призначення державної соціальної допомоги. Дані осіб звіряються з реєстрами державних органів шляхом надання запиту до: Головного центру обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України, Головного сервісного центру МВС України, відомостей Єдиного державного реєстру транспортних засобів, Держаного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України, Державного центру зайнятості, проводяться обстеження матеріально-побутових умов сім’ї.

Також опрацьовуються рекомендації, сформовані Мінфіном за результатами верифікації. А саме, інформація щодо:- достовірності наданих документів;- одночасного отримання одного виду соціальної допомоги в різних місцях,-наявності квартир, будинків, транспортних засобів, земельних ділянок, вартісних покупок, -наявність на депозитному банківському рахунку (рахунках) коштів у сумі, що перевищує 100 тис. грн., - факт перебування особи зі складу домогосподарства за кордоном тощо.

Так, за III квартали 2021 року виявлено 43 справи з випадками неповної або недостовірної інформації, наданої громадянами для призначення всіх видів допомог та житлової субсидії.

Здійснено припинення виплат та перерахунок на суму 203542,33 грн. Всього з початку року через недостовірні дані громадянами здійснено повернення надміру виплачених коштів в сумі 173507,40 грн.

Які найчастіші зловживання з боку отримувачів?

Найчастіше зловживання — внесення недостовірних відомостей.

У переважній більшості випадків підставами для повернення коштів були- приховування володіння двома і більше житловими приміщеннями, транспортними засобами, сільськогосподарською технікою,- наявності у власності сімей земельних ділянок та отримання доходів від них; коштів від продажу продуктів власного виробництва тощо,- приховання або не внесення до декларації усіх членів осіб із домогосподарства,- здійснення купівлі товару або послуги на суму більш як 50 тис. грн (або понад десять прожиткових мінімумів) за 12 місяців перед зверненням.

Як уникнути порушень?Фахівці управління рекомендують перед поданням заяви на призначення соціальної підтримки:-вказати у заяві та декларації необхідні правдиві дані (склад сім’ї, доходи, майновий стан тощо), як того вимагає чинне законодавство для призначення конкретного виду підтримки;-вказані дані мають бути актуальними і відповідати дійсності на момент призначення (перепризначення) соціальної підтримки;-а в разі, коли у ході отримання державної допомоги за будь–якою із задекларованих позицій щось зміниться, потрібно одразу повідомляти про це управління.

Будь-який факт надання недостовірних даних, зазвичай, виявляється та вживаються заходи щодо повернення незаконно одержаних бюджетних коштів.

Не слід забувати, що державна соціальна допомога — це гроші платників податків, призначені на підтримку тих, кому сьогодні найважче. Тому необхідно відповідально ставитися до надання відомостей, на підставі яких будуть виділятися ці кошти.

Також звертаємо увагу громадян, що в управлінні діють «гарячі лінії» з питань:державних допомог та житлових субсидій – 6-64-02, 098-462-14-56пільг на оплату житлово-комунальних послуг – 6-51-63, 098-461-82-47