Механізм звернення за субсидіями на житлово-комунальні послуги

Що змінюється у сфері субсидій з 1 жовтня 2019 року?

Відтепер одержувач субсидії зможе самостійно обирати куди перераховуватимуться кошти готівкою: будь-який із уповноважених банків чи виплатні об’єкти “Укрпошти”. Раніше “Ощадбанк” був єдиною установою, куди перераховувалися субсидії. Для зміни банку потрібно подати відповідну заяву до управління соціального захисту населення.

Заява на призначення субсидії: хто її має подавати?

Заява та Декларація на призначення субсидії подається уповноваженою на це особою сім’ї (домогосподарства), яка звертається за призначенням субсидії вперше.

Більшості отримувачам субсидій, яким допомогу було перепризначено за підсумками попереднього опалювального сезону (в яких не відбулось жодних змін) – субсидія буде перерахована автоматично. Ця категорія населення не повинна докладати жодних зусиль у зв’язку із новими правилами.

Але єпевні категорії громадян, яким для перепризначення житлової субсидії на опалювальний період 2019-2020 рр. слід повторно подати Заяву та Декларацією. Передусім це ті одержувачі, чиї справи розглядала Комісія: орендарі житла, внутрішньо переміщені особи, сім’ї, яким субсидію було призначено на фактично проживаючих в помешканні осіб та ті домогосподарства, де є непрацюючі люди працездатного віку, в яких відсутні доходи або вони менші мінімальної заробітної плати та сім’ї, в яких з жовтня 2018 року відбулися зміни у складі сім’ї.

Декларуємо доходи і витрати: на що звернути увагу?

До заповнення Декларації про доходи і витрати заявникам, які звертаються за субсидією вперше або на наступний період, слід поставитися з особливою відповідальністю - адже на підставі внесених даних розраховується новий розмір субсидії.

Слід ретельно задекларувати види та суми доходів, інформація про які відсутня в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та Державному реєстрі соціального страхування. Це може бути дохід від здачі майна в оренду, доходи від реалізації власної продукції, недекларовані доходи, отримані під час роботи по договору цивільно-правового характеру, або стипендії, які отримують студенти – члени сім’ї одержувача субсидії, інші надходження (у тому числі - закордонні перекази), вказувати при наявності у власності транспортного засобу, що підлягає державній реєстрації із датою випуску до п’яти років (крім мопеда), а також якщо в складі сім’ї є особи, у яких наявна заборгованість по сплаті аліментів понад три місяці, дану інформацію також потрібно зазначати в декларації про доходи.

Дані про членів сім’ї – не забуваємо вказати всіх

Декларація про доходи подається щодо зареєстрованих та членів сімей всіх осіб із складу домогосподарства незалежно від місця реєстрації або проживання. Тобто, навіть у разі, якщо члени сім’ї (чоловіка, дружини, неповнолітні діти) проживають в іншому місці, інформацію щодо них все одно слід вказувати у декларації. А відносно тих, хто зареєстрований за адресою домогосподарства, але там не проживає, слід вказати «не проживає» у графі «примітки».

Для всіх одержувачів житлових субсидій – про зміни повідомляємо вчасно

Якщо під час отримання житлової субсидії у Вас змінився склад сім’ї, склад зареєстрованих у житловому приміщенні, набір житлово-комунальних послуг, з’явився транспортний засіб з датою випуску до 5 років, було придбано майно, товари або сплачено послуги на суму понад 50 тисяч гривень - слід повідомити про це орган, що призначив Вам субсидію. І зробити це протягом 30 календарних днів - не пізніше!

Наявність боргу за послуги – субсидія не призначається!

Якщо загальна сума заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг перевищить 20 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (340 гривень) - субсидію призначено не буде. Заборгованість слід сплатити або укласти договір про її реструктуризацію.

Домогосподарствам, які за підсумками попереднього опалювального сезону отримали відмову у продовженні субсидії через борги пропонується декілька варіантів:

1) Звернутися до підприємства-надавача послуг із проханням провести реструктуризацію боргу (особливо актуально у випадку значної заборгованості);

2) Погасити заборгованість перед надавачем послуг і звернутися за субсидією (актуально у випадках невеликої заборгованості).

Для отримання більш детальних роз’яснень звертайтесь до управління праці та соціального захисту населення міської ради за адресою вул. Стуса 56 або за телефоном гарячої лінії 6-64-02.